InstaTIP: 3 minúty o tom, ako by mohla vyzerať fit grilovačka

18. jún 2024
Redakcia InstaGYM

1. Griluj to, z čoho nebudú mať radosť len tvoje chuťové poháriky, ale aj žalúdok a črevá. Vynikajúcim výberom je zelenina ako cuketa, baklažán, cibuľa alebo paprika alebo šampiňóny plnené bylinkami a cesnakom. Grilovaná kukurica sa v niektorých chodoch síce servíruje ako príloha, no toto jedlo je dostatočne sýte a plnohodnotné aj ako hlavné. Tofu nie je populárne len v okruhoch vegánov. Skús ho pogrilovať marinované v sójovej omáčke a zázvore, bude to fantastické. 

2. Asi ťa neprekvapí, ak povieme, že šaláty by medzi prílohami nemali chýbať v žiadnom prípade. Avšak, keďže zelenina nemusí mať dosť sacharidov, môže byť dobrým nápadom vymedziť tretinu taniera pomalým sacharidom, napríklad bulguru, prosu, pohánke alebo hnedej ryži. 

3. V ponuke dezertov by malo mať hlavné miesto ovocie. Čerstvé dobre padne po výdatnej večeri, navyše ti ušetrí veľa času, veď ho len umyješ a nasypeš do misiek. Teda, niektoré budeš musieť nakrájať. Pri čerstvom môžeš servírovať aj grilované, napríklad ananás, broskyňu, nektarinky, jahodu. Neboj sa, takáto farebná, voňavá dezertová sekcia bude rovnako príťažlivá ako candy bar plný koláčov a sladkostí.

4. Síce v našej kultúre je to pre mnohých nepredstaviteľné, ale skús to bez alkoholu. Radšej si štrngnite nejakou silnou, výraznou limonádou, napríklad zázvorovou alebo kombuchou. Ak však to bez alkoholických nápojov nijako nejde, tak preferuj suché vína, ideálne kvalitné červené.

5. Nehladuj. Takáto príprava na grilovačku určite nie je správna príprava. Dáš takto voľnú cestu prejedaniu. Jednak je to prirodzená reakcia tvojho tela, že po hladovaní sa nedokáže nabažiť, ale okrem toho môžeš mať pocit, že môžeš zjesť hocičo a v akomkoľvek množstve. A potom jasné, že to preženieš.

 

ZDRAVÉ RECEPTY

 

Zdroj fotky: Shutterstock